تراژدی دیگر در دنیای گیمینگ؛ سرورهای بازی The Day Before برای همیشه خاموش شدند

سرانجام و پس از کش و قوس‌های فراوان سرورهای بازی The Day Before برای همیشه خاموش شدند تا یک تراژدی دیگر در دنیای گیمینگ رقم بخورد. این بازی که در سال 2021 معرفی شده بود، بارها تاخیر خورد و پس از عرضه زودهنگام با واکنش منفی گیمرها روبرو شد تا استودیوی سازنده بازی تعطیل شده و این بازی هم به تاریخ بپیوندد.

بازی The Day Before ماه گذشته به صورت Early Access روی پلتفرم Steam قرار گرفت و با نقدهای بسیار منفی از سوی بازیکنان همراه شد. بعد از یک عرضه جنجالی و متوقف شدن فروش و بازپرداخت پول بازیکنان توسط MyTona با همکاری استیم، اکنون سرورهای بازی برای همیشه خاموش شده‌اند.

البته براساس آمار منتشر شده تنها در ظرف 24 ساعت گذشته، تنها یک کاربر در پلتفرم Steam وارد سرور بازی The Day Before شده است! سازندگان این بازی پس از تعطیلی استودیو FNTASTIC اعلام کردند که سرورهای بازی مذکور در هفته سوم ژانویه غیرفعال خواهند شد. از این رو بازی مذکور دیگر قابل اجرا نخواهد بود و رسماً به پایان کار خود رسیده است.

تعطیلی استودیوی سازنده بازی The Day Before

بازی The Day Before ابتدا در سال ۲۰۲۱ معرفی شده بود و قرار بود یک بازی در دنیای آخرالزمانی باشد. این اثر چندین بار با تاخیر مواجه شد و حتی موتور توسعه آن به آنریل انجین ۵ تغییر یافت. عدم نمایش‌ گیم‌پلی نگرانی‌هایی را میان گیمرها به همراه داشت.

البته رونمایی از این بازی هم با جنجال همراه بود و وقتی Fntastic بالاخره در ژانویه ۲۰۲۳ این بازی را به نمایش گذاشت، اختلافات حقوقی بر سر علامت‌ تجاری رخ داد و باعث شد تا این بازی تا ماه نوامبر تاخیر بخورد.

در نهایت با تاخیری مجدد The Day Before در ماه دسامبر به‌صورت Early Access روی پی‌سی منتشر شد. نظرات پیرامون این بازی جنجالی به‌شدت منفی بود و در نتیجه استودیو سازنده تعطیل شد و یک تراژدی یا به قول tech4gamers یک پروژه کلاهبرداری در دنیای گیمینگ به پایان راه خود رسید!


چاپ