بهینه سازی و اجرای زیر ساخت و نرم افزار شبکه

فناوری اطلاعات در روال کسب و کارهای شرکت های کوچک و سازمان های بزرگ روز به روز جای خود را بیشتر باز می کند. استفاده از ابزارهای مرتبط به فناوری اطلاعات آن چنان رشد داشته است که دوام و توسعه هر کسب و کاری بدون این ابزارها تقریبا غیر ممکن است. در این بین، ابزارها و سرویس های شبکه حیاتی ترین نقش را دارند.


تجربه نشان داده است که پرسنل سازمانی که از خدمات IT با کیفیت قابل قبول و متناسب با نیازهای خود بهره می برند، می توانند تا 100% کارایی خود را افزایش دهند. در دنیایی که سرعت فرآیندهای کاری لحظه به لحظه بیشتر شتاب می گیرد، شرکت هایی که از فناوری های نوین اطلاعات برای همگامی با این حرکت بهره نبرند در آینده جایگاهی نخواهند داشت.

ايجاد همبندي متمركز شبكه به صورت مديريت متمركز به همراه ايجاد يكپارچگي با سيستم مديريت امنيت اطلاعات و همچنين ايجاد تكنيك هاي عيب يابي بوسيله نرم افزار مديريت شبكه و در نهايت نصب و راه اندازي تجهيزات مديريت Cabling و Racking و روزآمد سازي تنظيمات تجهيزات مركزي ، بستر مطمئن و مناسبي را جهت كاربري حرفه اي ايجاد خواهد كرد . ايجاد اين بستر به روز را بهينه سازي و ارتقاء شبكه مي ناميم .

در كنترل‌ مستمر شبكه، آزمايش‌ شبكه‌ امري‌ حياتي‌ است؛ شبكه‌ها مدام‌ تغيير مي‌كنند، درست‌ مثل‌ سياست‌ها، بيماري‌هاي‌ همه‌گير ويروسي. تنها راه‌حل‌ براي‌ جلوگيري‌ از نابودي‌ در اين‌ تغييرات، كنترل‌ و پيش‌بيني‌ تغييرات‌ است .

 

بهینه سازی شبکه چیست ؟

بهینه سازی شبکه به ابزارها، تکنیک‌ها و بهترین روش‌های مورد استفاده برای نظارت و افزایش عملکرد شبکه گفته می شود.

قدیمی بودن سخت افزار شبکه (به عنوان مثال روترها یا کابل‌ها) می‌توانند بر پهنای باند و سرعت تأثیر بگذارند. به همین علت، ضعف امنیت شبکه می‌تواند عملکرد را مختل کرده و پهنای باند ارزشمند را تخلیه کند. برنامه‌های ناکارآمد طراحی شده می‌توانند مقدار زیادی از پهنای باند را مصرف کنند. اینها تنها چند مورد از ناکارآمدی‌های احتمالی شبکه است که می‌توانند از طریق بهینه سازی شبکه اصلاح شوند. با پیشرفت مداوم در خدمات رایانش ابری، مصرف کنندگان انتظار برنامه‌های ایمن، با کیفیت بالا و عملکرد بالا را دارند. سرعت شبکه، پهنای باند یا اتصال ضعیف از نقاط اصطکاک غیر قابل قبول برای کاربر نهایی است.

 

 

 


چاپ