طراحی،مشاوره و اجرای زیر ساخت های شبکه

زیر ساخت شبکه چیست ؟

منظور از زيرساخت شبكه بستری نرم افزاری و سخت افزاری جهت ایجاد مسیر ارتباطی كاربران، سرورها و سرویس های تحت شبکه با يكديگر میباشد.

زیرساخت شبکه زیر ساخت شبکه یا (network infrastructure) از دسته کلماتی است که در موارد متعددی به کار گرفته شده و معانی مختلفی دارد. این کلمه اغلب برای شرح دادن مراحل نصب، آماده‌ سازی خدمات و امکانات مربوط در بخش يک عمليات خاص مانند جاده‌ ها، سیستم ارتباطی، خط‌ های ارتباطی برق و غیره… مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

کار زیر ساخت شبکه چیست؟

کار اصلی زیر ساخت شبکه در اصل، ایجاد کردن بستر مناسب و حرفه‌ای برای توسعه یک شبکه بدون مشکل است. در یک زیر ساخت شبکه مناسب و حرفه‌ای آنچه که بیش از همه اهمیت دارد، روند کاری زیر ساخت شبکه است. هر چه کارکرد زیر ساخت شبکه بهتر و اصولی‌تر باشد، آن شبکه توانایی ارائه خدمات بهتر و مناسب‌تر را خواهد داشت. به نوعی می‌توان گفت که زیر ساخت شبکه‌های کامپیوتری از جمله مواردی است که نیاز اولیه هر شبکه است. هر چه زیر ساخت شبکه و سخت افزار مورد استفاده بهتر و اصولی‌تر طراحی و پیاده سازی شود خدمات بهتری را خواهید توانست مورد استفاده قرار دهید.

انواع خدمات زیرساخت شبکه کدامند؟

انواع خدمات زیرساخت شبکه شامل طراحی ، نصب ، آماده سازی خدمات و امکانات مورد نیاز برای راه اندازی یک شبکه و اتصال آن ها به منظور بهره برداری از شبکه است. زیرساخت شبکه هم خدمات پسیو شبکه و هم خدمات اکتیو شبکه را در بر می گیرد. انواع خدمات زیرساخت شبکه شامل موارد زیر است.

 

طراحی یک شبکه با کمک سخت افزار و نرم افزار های مربوطه

استفاده از تجهیزات پسیو مانند کابل ها، سوکت ها، پریزهای شبکه، رک، پچ کورد، پچ پنل و … با طراحی مناسب جهت کاهش قیمت پسیو شبکه

خدمات زیرساخت شبکه شامل نصب و راه اندازی و همچنین عیب یابی تجهیزات اکتیو شامل روترها ، سوئیچ ها و سیستم ها و … می شود.

نصب و راه اندازی لوازم جانبی شبکه مانند اسکنر ، سرور ، چاپگر و فکس و پیاده سازی و اجرای شبکه و همچنین نگهداری شبکه

پیاده سازی شبکه بیسیم و تمامی موارد مربوط به آن

راه اندازی شبکه های vpn یا شبکه خصوصی مجازی

عیب یابی و همچنین تجزیه و تحلیل شبکه

عملیات مربوط به پیکربندی فایروال برای حفظ امنیت بیشتر شبکه 

هزینه خدمات زیرساخت شبکه؟

هزینه زیر ساخت شبکه وابسته به عوامل مختلفی است، اما واقعیت مهمی که باید به آن توجه کنید این است که هر چقدر هزینه بیشتری پرداخت کنید و تجهیزات شبکه با کیفیت خریداری کنید مطمئناً کیفیت کار بهتر خواهد شد. توصیه ما به شما این است که در این زمینه با یک تیم حرفه ای و قوی مشورت کنید.

 

 


چاپ