رگولاتوری آلمان: قدرت گرفتن شرکت های فناوری با کمک هوش مصنوعی خطرناک است

رییس دفتر کارتل آلمان هشدار داد هوش مصنوعی احتمالا قدرت بازار فناوری را ارتقا دهد و رگولاتورها باید مراقب هرگونه رفتار ضد رقابتی باشند.

رئیس دفتر کارتل آلمان هشدار داده است که هوش مصنوعی ممکن است قدرت بازار Big Tech را تقویت کند و قانون‌گذاران باید مراقب هرگونه رفتار ضد رقابتی باشند.نظرات «آندریاس مونت» بر نگرانی‌های نظارتی تأکید می‌کند که غول‌های فناوری، با گنجینه گسترده داده‌های کاربر، ممکن است در فناوری جدید مورد استفاده در خانه‌های هوشمند، جستجوی وب، تبلیغات آنلاین، اتومبیل‌ها و بسیاری از محصولات و خدمات دیگر مزیت رقابتی کسب کنند.

گوگل (GOOGL.O) و مایکروسافت (MSFT.O) اخیراً به رقیبی در زمینه هوش مصنوعی (AI) تبدیل شده اند که دومی سرمایه گذاری زیادی روی OpenAI کرده است و اولی در میان سرمایه گذاری های دیگر چت ربات Bard AI را ساخته است.

افزایش محبوبیت هوش مصنوعی، دولت‌های سراسر جهان را بر آن داشته است تا قوانینی را برای استفاده از این فناوری وضع کنند، در حالی که اتحادیه اروپا در رقابت برای تصویب قوانین شاخص هوش مصنوعی خود تا پایان سال است.

مونت در مصاحبه ای با رویترز اظهار داشت: «برای ما به عنوان یک مرجع رقابت، بسیار مهم است که این فناوری جدید تسلط شرکت های بزرگ را بیشتر تقویت نکند.»

وی افزود: «خطر بسیار بزرگ است زیرا شما بیش از هر چیز برای هوش مصنوعی به دو چیز نیاز دارید، سرورهای قدرتمند و حجم عظیمی از داده. شرکت های بزرگ اینترنتی هر دو را دارند.»

مونت گفت که این میدان همچنان به روی رقابت باز است، اما تنظیم‌کننده‌ها باید اطمینان حاصل کنند که این رقابت همچنان ادامه دارد.

وی عنوان کرد: «با این حال، مدل‌های ارائه‌دهندگان کوچک‌تر نیز می‌توانند آنقدر محبوب شوند که در جهت نوعی سیستم عامل، یک پلتفرم جدید توسعه یابند.»

 

چاپ